close

سرویس کریستال چک

logo
سرویس کریستال چک

 

 

 

کریستال چک

 به طور کلی سرویس کریستال شامل بشقاب ها، دیس ها، خورشت خوری، سوپ خوری،  شیرینی خوری ، شکلات خوری ، میوه خوری ، بشقاب ، کاسه آجیل ، و فنجان و نعلبکی و قندان و... میشود و در جنس ها و طرح های مختلف در بازار به فروش میرسد. جمهوری چک از ایام قدیم به دلیل تولید و عرضه بهترین ظروف و شیک ترین ظروف پذیرایی کریستال در سراسر جهان شهرت داشته و با گذشت زمان و حفظ محبوبیت خود و تقاضای بالای بازار جهانی برای سرویس کریستال چک همواره خود را ثابت نموده و گوی سبقت را از دیگر رقیبان خود در این عرصه ربوده. ظروف کریستال چک به دلیل زیبایی و کیفیت بالایی که دارند علاوه بر کاربرد های مختلف خود در خانه کاربرد تزئینی نیز دارند زیرا فرمول خاص و وجود بیش از 24% سرب در این سرویس های کریستال زیبایی و درخشندگی خاصی به این محصولات بخشیده که هنگام قرار گرفتن در نور خورشید حالت زیبایی از بازتاب نور رنگین کمانی را به خود اختصاص دهند. دو برند مهم و شناخته شده و محبوب از سرویس های کریستال این کشور بوهمیا و آلیش هستند که همواره شهرت و محبوبیت خود را در بازار های جهانی حفظ کرده اند.

 

کریستال چک اصل

سرویس کریستال چک دارای بیش از 24% سرب است که درخشندگی و زیبایی خاص و منحصر فردی به سرویس های پذیرایی کریستال این کشور می دهد. سرویس کریستال چک از کیفیت و فرمول خاصی در فرآیند تولید برخوردارند. علاوه بر این مورد تمامی نقش و نگار و طراحی های روی سرویس های کریستال چک کار دست بوده و با دست طراحی شده و اند و در طراحی و ایجاد این نقوش هیچ ماشینی دخالت ندارند. مدل و اطلاعات مربوط به سرویس های کریستال و دیگر محصولات چک ته ظروف حکاکی شده اند و این مسئله از نکاتی است که برای اثبات اصل بودن سرویس کریستال چک کاربرد دارد. بنابراین در هنگام خرید این کریستال ها نباید به برچسب حاوی مدل و اطلاعات سرویس کریستال چک بسنده کرد. کریستال‌های چک در ۸۰۰ درجه سانتیگراد حرارت می‌بینند و ساخته می‌شوند. تابش نور در کریستال‌های اصل دارای شکست بسیار است و کریستال در زیر نور بسیار درخشان ‌تر خواهد بود. وزن کریستال‌های اصل، نسبت به حجم آنها بیشتر است و اگر دو ظرف هم شکل بلور و کریستال را دست بگیرید،

در ساخت و تولید سرویس کریستال چک از بهترین و مرغوب ترین مواد استفاده می شود و افرادی که طراحی نقوش روی این کریستال ها را بر عهده دارند از ماهر ترین و کاربلد ترین افراد هستند زیرا طراحی و ایجاد نقش و نگار روی سرویس های کریستال چک کاری بسیار دشوار و دقیق است.

 این ظروف همواره از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند و به دلیل خاص و منحصر بفرد بودن طراحی آن ها و استفاده تزئینی که دارند افراد زیادی علاقه مند به تشکیل  کلکسیون از آن ها هستند بنابراین اگر روزی قصد فروش سرویس کریستال چک را داشتید می توانید به راحتی و قیمت بروز آن ها رابفروشید.

این کریستال ها در نور خوب و در برابر قرار گرفتن در نور خورشید بازتاب نور بسیار زیبایی را ارائه می دهند بنابراین اگر نور پردازی خوبی روی آن ها داشته باشید با انعکاس و بازتاب نور به صورت رنگین کمانی جلوه زیبایی به خانه شما خواهند داد.

 

ویدئو 1: تشخیص اصل بودن کریستال چک

 

 

تشخیص اصل بودن کریستال

برای شروع  بهتر است با تعریف و مفهوم چند اصطلاح و واژه  رایج در این صنعت  و بازار مثل کریستال و یا کریستالین و.... آشنا بشویم

کریستال به مواد معدنی گفته می شود که دارای ساختار منظمی باشند و دارای دو ویژگی درخشندگی و سنگینی بدلیل داشتن اکسید سرب هستند . هر چقدر میزان اکسید سرب بیشتر باشد( 24 درصد) میزان خلوص و درخشندگی آن نیز بیشتر است. اصطلاح بلور برای موادی بکار گرفته می شود که حاوی اکسید سرب نیستند و به همین دلیل سبک تر و درخشندگی کمتری دارند .

نکته : وزن کمتر و درخشندگی بهترین آزمایش برای تشخیص اصل بودن کریستال می باشد.

کریستالین به مواد گفته میشود که در پروسه تولید از اکسید سرب کمتری استفاده می شود تقریبا 12 درصد. این نوع مواد در ظروفی بکار میروند که در تماس با مواد خاصی مثل ترشی ها و نوشیدنیها منع قانونی و بهداشتی دارند.

کریستال لایت : در این نوع مواد از اکسید سرب استفاده نمی شود ولی درخشندگی نسبتا خوبی دارند و این  ویژگی  را بدلیل روند خاصی که درپروسه تولید بکار گرفته می شود، بدست می آورند

 نکته : تفاوت کریستال با کریستال لایت در وزن کمتر و در آزمایش ضربه ، صدای متفاوتی را ایجاد می کنند.

در محصولات و ظروف چینی از بلور بیشتر استفاده میشود و بهمین دلیل حتی اگر از نظر ظاهری شبیه باشند ولی از نظر کیفیت کاملا فرق دارند ولی کیفیت پایین را می توان با قیمت کمتر توجیه کرد و این نوع محصولات به مشتری امکان انتخاب براساس بودجه خود را میدهد. در واقع چین بدنبال جوابگویی به مشتریانی است که نمی خواهند مبلغ زیادی را برای خرید ظروف کریستالی خرج کنند. 

پس برای تشخیص اصل بودن ظروف کریستالی مارک دار و برند با محصولات غیر اصل باید چند نکته را توجه داشت و انها را لحاظ کرد، هر چند اگر شما تجربه و یا امکان مقایسه را نداشته باشید نتیجه خوب را به سختی بدست میاورید

  • در مقایسه محصولات این نکته را توجه کنید که مثلا آجیل خوری برند را با آجیل خوری چینی مقایسه کنید و این بخاطر درستی تفاوت هاست
  • یکی از بهترین معیارها برای مقایسه و تشخیص اصل بودن ، وزن ظرف و محصول است . هر چقدر سنگین تر باشند اکسید سرب بیشتر و خلوص بیشتری دارند . به ترتیب وزن می توان گفت که کریستال و بعد از ان کریستالین و کریستال لایت و بلور می باشند
  • کیفیت درتولید هم می تواند به شما کمک زیادی در تشخیص اصل بودن بکند . هر چقدر کیفیت بالاتر باشد معایب کمتر هستند. بطور مثال شفافیت بیشتر و موج کمتر .پس محصولات دارای موج کیفیت کمتری دارند
  • قیمت : معمولا محصولات چینی و یا ترک قیمت پایین تر و کمتری دارند. ظروف کریستال چک  قیمت زیادتر نسبت به محصولات غیر اصل دارند . جهت اطلاع از قیمت های سرویس های کریستال بوهمیا چک و خرید به بخش فروشگاه کریستال پاریس مراجعه کنید.
  • معایب دیگری بطور مثال در محصولات چینی بدلیل استفاده از قالب بی کیفیت در تولید محصولات دو تیکه مثل قندان و یا آجیل خوری ، درب با بدنه یا قسمت پایینی خوب روی هم سوار نمی شوند.
  • همیشه حک شدن حرف B  دلیل محکمی برای اصل بودن ظروف کریستالی چک نیست ، چه اینکه درج این حرف کار اسانی است و برای کالای تقلبی نیز می توانند این حرف را حک کنند و اینکه در بعضی از ظروف کریستال چک حرف B  حک نشده است که این خود می تواند خریدار را سردر گم کند.
  • صدای تولید شده براثر ضربه در ظروف کریستال خیلی شبیه زنگ است که این خود در ظروف مختلف با اندازه های مختلف کمی تفاوت دارد. بطور مثال در ظروف کریستال ترک این صدا بم و خفه تر و کوتا ه تر است مثل صدای ضربه روی ظروف پلاستیکی .

 

برای رعایت نکات ذکر شده شاید نیاز به کمی تجربه هست . بطورکلی توصیه کریستال پاریس برای خرید ظروف کریستال این است که قبل از خرید حتما جستجو بیشتر و دیدن و از فروشگاههای مختلف و کسب اطلاعات کمک چشمگیری برای یک انتخاب و خرید درست به شما می کند. در دام ظروف شناسنامه دار نیوفتید و یا آفر های مختلفی که در بعضی از فروشگاه اعمال می شود . جنس اصل را احتمال خیلی کمی داره که با قیمت حراجی به فروش برسد.

 

 

 

 

 

برای مشاوره و خرید ظروف کریستال اصل چک  ویا استعلام قیمت با کارشناسان کریستال پاریس لطفا تماس بگیرید و یا به صفحه فروشگاه کریستال پاریس مراجعه کنید.

قیمت کریستال چک

فروشگاه کریستال پاریس عرضه کننده بهترین برندهای کریستال چک همراه با ضمانت اصالت کالا با قیمت مناسب در خدمت شماست . برای اطلاع از قیمتها و مدل ها به صفحه فروشگاه کریستال پاریس مراجعه بفرمایید و یا با شماره تلفن 08642475222 لطفا تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

ثبت نظر

 

 

  تماس با کریستال پاریس

 

     آدرس : ساوه ، خیابان سیدابورضا، روبروی خرید خوب ، ساختمان میلاد ،پلاک ۹۰

 

 
                              

 

 

 

 

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید


      

کالای شما به سبد خریدتان اضافه شد

تعداد